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  1. #1
    Guest 123 is offline Registered User
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    Algeria's milk market

    ".....Fortunately for Ukrainian exporters and western traders they work with, the trade problem that emerged due to Algeria having banned Ukrainian milk powder shipments has been successfully solved. Market operations have got off with nothing more than just a fright and a week of worries. Evidently, a letter written by Ukrainian veterinaries to their Algerian colleagues alongside the activity of our country's Embassy in Algeria have produced due effect. Or, perhaps, some of those milk powder operators who suffered losses have managed to provide more weighty arguments to Algerian veterinaries? In any case, Algeria has postponed the ban until yearend. Undoubtedly, this time is quite sufficient to allow even the poorest Ukrainian dairy plants to install sacks sealing equipment, due to similar equipment's extremely low price.

    Due to Algerian shipments not stopping, there was no sale prices fall on the milk powder market. However, traders’ activity has somewhat slackened; tendency towards milk powder shipments growth has been broken....."

    Agra Milk, Ukraine

  2. #2
    Sminette is offline Registered User
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    What's "Lahda" milk powder doing ? .... Is it no more availabe ? ...eurrgh ...bad souvenirs ..

  3. #3
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    Le danois Arla Foods introduit le lait en poudre DANO en Algérie

    dimanche 28 janvier 2007 - - Le lait en poudre DANO, commercialisé depuis des années dans plusieurs pays d’Afrique et du Moyen-Orient, se présente sous deux formes : des paquets de 500 gr et d’autres de 125 gr, a indiqué M. Anwar Mahfoudhi, représentant d’Arla Foods en Algérie.

    Le groupe danois soutient que la marque DANO sera celle «de l’excellence en termes de qualité, du lait en poudre» et affirme que ce lait est «reconnu pour «son goût naturel, doux et crémeux». D’ailleurs, c’est ce qui semble avoir été pris en compte pour fixer son prix.

    Le paquet de 500 gr sera cédé à 160 dinars et celui de 125 gr à 42 dinars. Ces prix sont considérés comme «raisonnables et accessibles et pas du tout prohibitifs», d’après M. Frede Julens, patron du groupe Arla, qui s’est dit certain de pouvoir «toucher un grand segment de consommateurs» et de faire face à la concurrence.

    Dans ce cadre, le président-directeur général de la société de distribution moderne DIMO, distributeur exclusif de la marque DANO, M. Brahim Kattan, a soutenu qu’il «n’y a pas moins de 80 marques de lait sur le marché, dont la plupart sont des marques locales inconnues au niveau international».

    Or, «nous pensons que le consommateur algérien opte toujours pour le meilleur produit quel que soit son prix». L’Algérie, où la consommation de lait est de 3,5 milliards de litres par an et de 110 litres par an et par habitant, importe chaque année 65 000 tonnes de poudre de lait en vrac ou conditionnée.

    Arla Foods souhaite profiter de cette dynamique pour devenir le numéro 2 sur le marché national et prendre une part importante sur les 65 000 tonnes. Les responsables du groupe ont, pour des raisons de confidentialité, hésité à donner des précisions chiffrées sur les objectifs fixés, mais ont toutefois avancé un chiffre d’affaires visé de 40 millions d’euros, selon M. Mahfoudi.

    Avant cela, M. Julens avait expliqué que c’est le manque de ressources humaines, notamment, qui a empêché le groupe d’être présent plus tôt en Algérie où un bureau de liaison a fini par être ouvert en septembre 2005. Il considère toutefois que le marché algérien, où il y a une forte concurrence, est intéressant et peut amener son groupe à y investir à long terme.

    Premier producteur de produits laitiers européen avec une collecte annuelle de près de 9 milliards de litres, Arla Foods est présent dans plusieurs pays à travers le monde et, dans chacun de ces marchés, le groupe a commencé par exporter ses produits conditionnés dans un premier temps, avant de produire localement.

    Cette possibilité n’est pas écartée, même si M. Julens a estimé qu’il «est difficile de dire dès à présent combien de temps cela va-t-il prendre avant de passer de la commercialisation pure et simple à une opération d’investissement direct».

    Cela, a-t-il précisé, «dépend du développement de notre groupe et de celui du marché algérien ainsi que de l’évolution de nos opérations en Algérie». En attendant, le groupe danois compte sur la société algéro-émirienne DIMO, qui compte quelque 2 000 clients entre magasins d’alimentation générale, surfaces de distribution et dépositaires.

    Cette société, qui a trois filiales (Alger, Oran et Sétif), est déjà distributeur exclusif de plusieurs marques en Algérie comme Gillette et Duracell. Son premier responsable a estimé que sa création a contribué à organiser le marché de la distribution qui était caractérisé par une grande anarchie.

    Le danois Arla Foods introduit le lait en poudre DANO en Algérie : Objectif : un chiffre d’affaires de 40 millions d’euros

  4. #4
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    12/02/2007 - Arla Foods is looking to expand its milk powder business in Algeria, in the dairy giant’s latest push to gain a foothold in emerging dairy markets.

    Scandinavian Arla said Algeria was its “next strategic commitment in milk powder”, following the firm's successful entry on the Chinese market in the last couple of years.

    The move shows how emerging markets in North Africa and the Middle East are seen to rival some of the opportunities on offer in Asia for dairy firms.

    Arla said Algeria and North Africa generally had been “overshadowed” by growth in Asia, and that Algerian milk producers were struggling to meet domestic demand.

    Milk consumption there was rising by eight per cent per year and the country is one of the world's top five markets for milk powder. Local supplies only cover 10 per cent of the market, tempting international dairy firms to swoop in.

    ”Arla is unique in the market in that the company is owned by milk producers,” says Anwar Mahfoudhi, head of Arla's operations in Algeria.

    ”The fact that our milk powder comes from our own cows and is always processed at the same dairies means that we can guarantee consistently high quality.”

    Arla's operations in Algeria escaped relatively lightly from a Muslim consumer boycott of its products across the Middle East and parts of North Africa last year.

    Arla targets Algeria

  5. #5
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  6. #6
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  7. #7
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    Currently the milk powder price in the international market is reaching 3 thousand dollars a tonne, Mr. Mouloud H’rim, the general manager of “Milk Marketing”, the organ in charge of importing and supplying the State-owned public units with milk powder revealed.

    Mr. Mouloud H’rim affirmed that milk powder price shifted from 2,100 dollars a tonne in March 2006 to 2,450 dollars a tonne last September. In the same connection, the CEO in charge of supplying the Giplait Group stated that the price raise is not going to affect production quantities that doubled by 20% owing to the pressure put on the market.

    Moreover, Mr. Abdelhakim Batouche, “Batouche” milk production unit general manager told El-Khabar that his unit stopped supplying with milk last Wednesday, since it has been the only one who continued milk production, and has not joined the protest movement, as was the case of most private milk producers, on the decision they have taken last days during their last meeting. To recall, the Batouche unit holds 50% of the Algiers market.

    Colaital general manager Mr. Abdelkader Shahed told El-Khabar that milk powder quantities the unit is being supplied with decreased considerably, the fact that influenced State-owned production units, after the raise of demand, yet the supplying with milk continued.

    The reasons for milk powder scarcity are owing to the price increase in the international market, which causes many losses to State-owned and private producers, with losses ranging between 10 and 15 dinars a litre.


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