+ Reply to Thread
Page 7 of 15
FirstFirst ... 5 6 7 8 9 ... LastLast
Results 43 to 49 of 104
    Al-khiyal is online now Super Moderator

February 5, 2008 -- Marseille midfielder Algerian Karim Ziani is expected to be sidelined for about a fortnight with a knee injury.

An MRI scan showed the talented Algerian international player has minor knee-ligament damage.

Play-maker Karim Ziani will miss the Ligue 1 match at Nice on Sunday and the UEFA Cup clash against Spartak Moscow the following Wednesday, but could return for the league game against Paris St Germain on February 17.

France:

February 18, 2008 -- .....Algerian Djamel Belmadi shot Valenciennes ahead at Metz but his team were beaten 2-1 as the struggling hosts registered their second win of the season.

Portugal:

March 14, 2008 -- Guimaraes moved up to second with a 1-0 win over Leiria that left their hosts rooted to the foot of the table.

Guimaraes’ chances of springing a surprise and pipping Benfica to second spot remain intact after the slender victory.

Leiria’s hopes of adding to their paltry tally of nine points all season were dashed midway through the second half when Algeria international Kamel Fathi Ghilas struck the decisive goal for the visitors.

Next up for Guimaraes is the visit of Maritimo, while Leiria travel to Nacional next Sunday.

France:

March 17, 2008 -- .....Algeria's Rafik Saifi was on target for Lorient grabbing the equaliser a minute after visitors Auxerre had taken the lead.

March 21, 2008 -- Madjid Bougherra is expected to return to contention for Charlton at home to promotion rivals West Bromwich Albion today (Friday).

The Algerian international has not played since sustaining an ankle injury in the 2-0 defeat of Crystal Palace on February 8.

“He’s near full fitness and could be ready,” said manager Alan Pardew, who could have a full complement available for the match which kicks off at 4.45pm.

The FA Cup semi-finalists arrive at The Valley licking their wounds after Saturday’s shock 4-1 home defeat by struggling Leicester.

The match marks the return of former Charlton goalkeeper and crowd favourite Dean Kiely but West Brom are without striker Luke Moore who was sent off against Leicester.

March 22, 2008 -- Karim Ziani has been suspended for 10 days by employer Marseille following the fierce argument he had with manager Eric Gerets.

The Algeria international has lost his way this season following the terrific season he achieved at Coupe de France winners Sochaux last term.

The technically gifted midfielder has failed to make an impression at Stade Velodrome since his summer move to L’OM and was substituted at half-time following a bad performance against Fifth division side Carquefou in midweek.

The Ligue 1 side suffered a terrible 1-0 defeat in the French Cup and the Algerian had a violent discussion with his Belgian boss and the two men were separated by players.

Chairman Pape Diouf has reacted following the announcement of the suspension.

“Nothing more than a dressing room event happened, there are similar cases every year at every club,” he told the club’s official website.

“I was there to see it and don’t need a witness. Even the word altercation is too strong for me. It’s more an invention than reality.

“On one hand there was a player unhappy to leave at half-time and on another one a manager who had to take his responsibilities and to take decisions.

“We haven’t appreciated the player’s behaviour because all the squad members have to show respect to the coach. We will listen to the player and until then he has been suspended.”

Quote Originally Posted by Al-khiyal View Post

Dimanche 23 Mars 2008 -- Après les blessures à répétition et la perte de sa place de titulaire au sein de la formation de l’Olympique de Marseille, l’Algérien Karim Ziani vient de connaître une nouvelle mésaventure au sein de la formation phocéenne suite à la mise à pied pour une période de dix jours infligée après son altercation avec son coach, le Belge Eric Gerets, à la mi-temps du match des huitièmes de finale de la coupe de France contre Carquefou, disputé mercredi dernier et qui a vu le Petit Poucet l’emporter sur le score d’un but à zéro.

Tout avait commencé lorsque le coach olympien avait décidé de remplacer Ziani. Le ton est très vite monté entre les deux hommes avant d’être séparés par les membres du staff technique olympien. Le coach belge Gerets est revenu, hier, sur l’affaire dans une interview accordée à Eurosport. Il avait notamment déclaré : «J’avais décidé de sortir le joueur, car son rendement n’était pas à la hauteur. Je lui ai donc dit qu’il ne reprendrait pas à la seconde période. Il souhaitait que je lui explique pourquoi je le sortais mais je n’avais pas à me justifier. Je pensais déjà à autre chose. Il fallait mettre en place mon équipe pour la seconde période.» Et d’ajouter : «Il n’y a pas eu de bagarre entre nous ! Tout ce qui a été dit à ce sujet est faux ! Nous avons simplement discuté d’homme à homme, c’est tout !»

Karim Ziani a, lui aussi, démenti s’être bagarré avec son entraîneur. S’il avoue avoir eu une explication avec lui, il nie en être venu aux mains. «Un joueur qui ne joue pas est déçu. J’ai trop de respect pour M. Gerets. Comment peut-on imaginer que j’en sois venu aux mains avec lui ? Il n’y a eu aucune bagarre entre lui et moi, pas le moindre coup échangé. On ne s’est pas bousculés ni touchés.» Pour clore l’affaire, l’Algérien a même déclaré plus tard dans la soirée à la radio RMC accepter la sanction infligée à son encontre par la direction du club : «Je comprends la sanction. Je n’aurais pas dû m’emporter autant. Je vais avoir dix jours pour digérer tout ce qui s’est passé avant. Mais il n’y a pas eu d’échange de coups, je le confirme et je le confirmerai toujours puisque c’est la vérité.»

Arrivé de Sochaux avec qui il avait remporté la coupe de France, Karim Ziani devait remplacer l’international français Frank Ribery, parti au Bayern Munich. L’Algérien a eu toutes les peines du monde pour retrouver les mêmes sensations qui avaient fait de lui le véritable patron du FC Sochaux avec, à la clé, 8 buts inscrits. Poursuivi par les blessures et relégué au poste d’ailier, qui limite considérablement son champ d’action, comme auparavant à Lorient, Sochaux ou encore au sein de l’équipe nationale algérienne, Ziani se sent de moins en moins à l’aise au sein de la formation phocéenne. Cet écart pour dix jours pourrait être le revers de trop pour le petit lutin algérien, qui quittera fort probablement l’OM à la fin de cette saison, alors qu’il est encore sous contrat pour trois autres saisons.

La mésaventure de Karim Ziani nous rappelle celle vécue par l’autre Algérien, Antar Yahia, avec l’OCG Nice, où il ne jouait pratiquement plus. Il nous avait déclaré en marge d’un stage de l’équipe nationale : «L’entraîneur de l’époque m’avait relégué au rang de troisième joueur au poste où j’ai l’habitude de jouer. C’est pour cela que j’ai décidé de quitter le club.» Le défenseur algérien ne semble pas avoir regretté son choix en optant pour la formation allemande de Bochum, où il a gagné des galons et de l’estime. A méditer !

+ Reply to Thread
Page 7 of 15
FirstFirst ... 5 6 7 8 9 ... LastLast